Isnin

Kerja bukan Jalan - jalan.


Hey, aku dah besar tau. Aku ada pasport sendiri. Kalau kecil - kecil dulu tumpang pasport ayah ke masuk ke siam. Hee~.

You ouls.. I baru balik dari Singapore!!!!!! Seronok!!!!!! Cehh,,tipu saja sebenarnya. Bukan, memang aku ke sana tapi bukan untuk bersuka ria. Kerja. Ni first time aku join job shooting luar dan terus ke Singapore. Semuanya first time lah.

Aku shoot dokumentari untuk Tanjong Pagar KTM Station. Korang tau tak lepas 30 June Tanjong Pagar tak akan ada lagi dan tanah di Tanjong Pagar yang merupakan hak milik Malaysia akan bertukar menjadi hak milik Singapore. So aku sangat terharu kerana diberi peluang menjadi salah seorang krew produksi dalam mem'bikin' dokumentari ni. Sangat touching sebernanya. Malaysian yang berada di sana sangat sedih kerana Tanjong Pagar membangkitkan pelbagai kenangan untuk mereka.


* Sekitar Tanjung Pagar KTM.

Kalau aku ada duit banyak aku dah beli buah tangan untuk you ouls tau. Tak sempat nak ambil gambar pun. Hish, itu yang tak seronok tu sebenarnya. Tak bawa kamera pun. Nak pakai kamera handphone, kalau on handphone kredit ditolak pulak.

* Antara krew yang sibuk menyibuk di Singapore
* Tunggu teksi, ushar - ushar barang walaupun tiada wang der..

Tiada ulasan: