Jumaat

Malang


Start dari awal tahun ini sampai sekarang hati aku asyik tak senang saja. Ada saja masalah yang datang menghimpit. Ya, memang aku tahu ini dugaan untuk aku. Sebab itu aku terima dengan penuh keterbukaan di dada. Aku nak marahkan siapa? Takkan nak jerit - jerit marahkan Tuhan. Tuhan sudah aturkan hidup yang hebat untuk aku. Buat apa aku nak marah lagi? Kau tahu, betul kata orang tua " pengalaman ajar erti kehidupan". Kalau kau tak pernah sedih kau tak akan dapat merasa air keluar dari mata. Kau tak akan rasa bagaimana jantung kau seperti kertas yang diremuk. Aku sedang merepek bukan? Kondisi otak tak waras.

InsyaAllah, semua yang musibah yang berlaku pasti ada hikmahnya. Klise? M.nasir admit tiada kata yang tak klise. So what?

Balkes, jangan buat kerja bodoh yang akan merugikan kau. Sudahlah fikirkan perkara yang temeh, mari cantikkan diri.

*Berkira - kira untuk pakai braces.

Tiada ulasan: